Inot in apa rece - sfaturi de la campioni la triatlon

Majoritatea sportivilor de la triatlon nu sunt amatori de apa rece, cu toate acestea ei trebuie sa se scalde in ea, nu doar cu ocazia competitiilor, dar si in timpul antrenamentelor. Sfaturile de mai jos vin in ajutorul celor care vor sa faca din inotul in apa rece, o activitate ceva mai placuta decat este ea in realitate. Atentie! Este vorba de inot in ape deschise, nu in piscine sau bazine de inot. In ceea ce priveste antrenamentul, este mai bine ca aceasta sa nu se desfasoare doar in bazin.



Primul si cel mai important sfat este ca in apa rece sa nu va antrenanti singur! Macar pe tarm sa fie un ajutor, dar e mai bine ca in apa sa fiti mai multi. Nu doar pentru sentimentul de siguranta, dar totodata este si o activitate mult mai placuta, daca este efectuata in grup. Va puteti obisnui cu apa rece, asadar nu trebuie sa stati in permanenta „la rece” pentru a depasi cu succes aceasta proba la o competitie mai serioasa.

Casca de inot
Pentru inot in apa rece este bine sa purtati doua casti de inot sau echipament neopren. Acestea ajuta si previn ca trupul sa se raceasca in punctele sale sensibile.

Aparator pentru picior
Pentru protectia picioarelor trebuie acordata o atentie sporita. In timpul antrenamentelor este indicata folosirea sosetelor din neopren, dar nu si in timpul competitiilor, deoarece ar fi pacat sa pierdeti timp pretios dupa concurs cu ele.

Neopren
Folosirea echipamentelor neopren este indicata in orice situatie de inot in ape deschise, mai ales ca trebuie sa va obisnuiti corpul cu acestea. Imbracatul si dezbracatul este un punct esential, mai ales cand vine vorba de viteza si indemanarea cu care le efectuati. La bazin ajunge daca inotati si fara costum neopren. Daca este posibil folositi costume intregi; cele fara degete nu isi fac efectul decat in apa calda.

Dopuri de urechi

Accesorii ciudate, dar foarte utile! In apa rece urechile se pot infunda cu usurinta. La prima vedere pot fi incomode, dar va veti obisnui repede.

Antrenament
Inainte de o competitie in apa rece este important sa inotati macar de 2-3 ori in ape deschise, in costum neopren – daca il veti purta si la concurs. Doar asa va veti obisnui psihic cu apa rece, dar si cu miscarile pe care le veti face in echipament.

Incalzire
Inainte de concurs trebuie sa va incalziti; bineinteles si inainte de fiecare antrenament, dar atunci de obicei ea este mai scurta si nu atat de temeinica. O incalzire buna ajuta la scaderea socului termic.

Scunfundare

In special in apa rece, trebuie sa va scunfundati fata cu multa atentie; o metoda buna ar fi sa suflati si sa produceti baloane de apa care vor diminua senzatia neplacuta a apei reci pe fata.

Diverse ponturi:
foarte utile sunt cremele speciale de incalzire care ofera o senzatie placuta de caldura; acestea isi fac cu adevarat efectul daca corpul este odihnit (sunt recomandate 2 nopti de odihna si repaus inainte de competitie); exercitiile de respirare si concentrare sunt de asemenea foarte folositoare;

La antrenamentele in ape deschise, in primul rand ar trebui sa acordati atentie la capacitatea de orientare si miscare, iar exercitiile de viteza si stil sa le efectuati la bazin. In schimb, in practica, nu strica ca uneori sa alternati si sa exersati inotul de viteza si in ape deschise.

Topicuri asociate

Stiri

"Articole: Inot in apa rece - sfaturi de la campioni la triatlon" | 0 comentarii
Prag
Reîncărcare

Comentariile apartin celui care le-a trimis. Nu ne asumam nici o responsabilitate pentru continutul lor.


 
 
 
FAQ | Folosirea portalului | Clienti | Protectia Consumatorilor - A.N.P.C | Documente oficiale
Publicitate | Cariera | Integrare in pagina web | Termeni si conditii | design by: creyons