Alergare si jogging – sfaturi practice (partea I)
Marti, 7 Iunie 2011 5:46

Autor gabzso

Alergatul pe timp de vara nu difera mult de cel pe timp de iarna, cu diferenta ca cel din sezonul rece chiar daca are acelasi ritm si stil, poate fi ceva mai periculos pentru sanatate. Astfel, cu unele mici modificari, urmand sfaturile de mai jos, puteti avea un antrenament eficient indiferent de anotimp.



Eficienta nu consta doar intr-o buna pregatire fizica, ci si una psihica si sufleteasca. Antrenamentele in aer liber ofera acel plus, care nu pot fi obtinute intr-o sala de sport.
Cei carora nu le place sa iasa in aer liber pentru a se antrena, fie pentru ca le este frig sau se simt inconfortabil, a doua parte a articolului le este destinat in totalitate.

Istorisirea cercetatorul polar Amundsen poate fi o pilda buna in acest sens. Sfaturile lui sunt utile in primul rand pentru alergarea pe timp de iarna, dar ideile lui sunt universal valabile pentru orice sportiv. Frigul este o senzatie relativa; in aceleasi conditii de temperatura scazuta, sunt oameni care dardaie, dar in acelasi timp altii se simt chiar bine. Pentru antrenamente in aceste imprejurimi, un factor vital este ca sub nicio forma nu va fie frig. In primele minute poate veti tremura putin, dar nu si in timpul alergatului.

Partile corpului care racesc cel mai repede sunt mainile, capul si trunchiul. Intre 5-10 °C, bartele si picioarele pot ramane neacoperite, dar capul si mainile trebuie imbracate. Este o imagine obisnuita cand sportivi sunt in tricou si pantaloni scurti, dar poarta manusi.
Insa, sub zero grade, toate partile corpului trebuie acoperite si imbracate, chiar daca nu cu haine foarte groase.

Imbracaminte recomandata in timpul antrenamentului:
- sapca sau caciula;
- manusi;
- pantaloni ¾;
- imbracaminte lunga de corp
- ciorapii si pantofii depind de terenul de antremanent.

Tempo-ul din timpul antrenamentului trebuie sa fie acelasi pe tot parcursul alergarii, iar inspiratia si expiratia trebuie efectuata pe nas. Acesta va fi marit doar in cazul in care:
- creste nevoie de oxigenare;
- temperatura este mai ridicata;
- in timpul unui antrenament de rezistenta;

Nu este indicat sa alergati prea mult timp luand aer doar pe gura!

Pentru antremanete care tin mai mult de o ora este indicat sa aveti la indemna apa sau racoritoare, hanorac sau vesta, eventual si o caciula in plus.

Continut preluat de pe: OutdoorMania, http://outdoormania.ro